Veelgestelde Vragen

Welkom in Fotomuseum Den Haag, we zijn ontzettend blij dat we je weer kunnen ontvangen! De verkeerssituatie rondom het museum is tijdelijk veranderd vanwege werkzaamheden, we zijn hierdoor minder goed bereikbaar met de auto. Meer informatie hierover vind je op deze pagina.

Heb je nog vragen over hoe je museumbezoek er uit gaat zien, of hoe je online een ticket kan reserveren? Hier hebben we al dit soort vragen al zoveel mogelijk voor je proberen te beantwoorden.

ALGEMEEN

Welke maatregelen nemen Fotomuseum Den Haag en KM21 vanwege COVID-19 (coronavirus)?
Fotomuseum Den Haag en KM21 willen dat een bezoek ten tijde van COVID-19 (coronavirus) zo veilig en verantwoord mogelijk is. Daarom hebben we een aantal maatregelen genomen en aanpassingen aan het museumbezoek gedaan, geheel in lijn met de RIVM-richtlijnen en het door brancheorganisatie Museumvereniging opgestelde protocol ‘Veilige en verantwoorde heropening van musea'. Door dit protocol, een set maatregelen en enkele aanpassingen aan ons gebouw en onze voorzieningen kan je veilig genieten van je bezoek én kunnen onze medewerkers, vrijwilligers en leveranciers veilig in het museum aan het werk.


Wat zijn de algemene hygiënerichtlijnen?
Om je veiligheid te kunnen garanderen, hanteren we de landelijk geldende hygiënerichtlijnen. Het gaat hier in ieder geval om het volgende:

  • Was regelmatig je handen.
  • Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog. Gebruik papieren zakdoekjes om uw neus te snuiten en gooi deze daarna weg in een afsluitbare vuilbak. Was daarna uw handen.
  • Schud geen handen.
  • Blijf bij verkoudheidsklachten (zoals neusverkoudheid, loopneus, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden), koorts en/of benauwdheid thuis.


Wat merk je van de corona-maatregelen tijdens je bezoek? 
De komende tijd is een bezoek aan het Fotomuseum Den Haag en KM21 nog steeds even inspirerend en verrassend als je van ons gewend bent. We vragen je wel met het volgende rekening te houden:

  • Om onze bezoekers zo goed mogelijk over de dag te spreiden, hanteren wij tijdsloten. Er is ook een beperkt aantal tickets aan de kassa verkrijgbaar. Om er zeker van te zijn dat je het museum kunt bezoeken, kun je hier een ticket reserveren.
  • Blijf thuis bij ziekteverschijnselen. Je kunt je ticket omboeken via servicedesk@ticketteam.nl.
  • Volg aanwijzingen van museummedewerkers.


Wat kan ik zelf doen om mijn bezoek zo veilig en prettig mogelijk te maken?
In deze periode zijn sommige zaken net even anders dan je gewend bent. Blijf vriendelijk, houd rekening met elkaar en geniet van je bezoek!


Het is voor mij momenteel niet mogelijk om het museum te bezoeken. Hoe kan ik toch van de collectie genieten?
Helaas is een museumbezoek op dit moment niet voor iedereen vanzelfsprekend. Maar gelukkig brengen we het Fotomuseum en KM21 online naar u toe. Op de Instagram- en Facebookpagina van het Fotomuseum vind je ‘Fotoverhalen’ over werken uit onze collectie. Volg het Kunstmuseum op social media voor achtergrondverhalen over de topstukken uit die collectie. Op www.kunstmuseum.nl vind je daarnaast virtuele rondleidingen en mini-tentoonstellingen van onze conservatoren en die van het Kunstmuseum. 


Hoe lang gelden de speciale maatregelen in het museum?
Dat kunnen wij je helaas nog niet zeggen. Onze maatregelen hangen samen met landelijke coronamaatregelen en maatregelen specifiek voor de museumbranche en de horecabranche. Het is daarom niet mogelijk aan te geven per wanneer de coronamaatregelen in ons museum niet meer gelden.


Ik wil het museum graag steunen in deze periode. Wat kan ik doen?
Wat fijn dat je ons wilt steunen! Je kan een online donatie doen of overmaken naar NL11 RABO 0362803331 t.n.v. Kunstmuseum Den Haag o.v.v. donatie.

Structurele steun is natuurlijk van harte welkom. Je kan er in dat geval voor kiezen om donateur van Fonds Kunstmuseum te worden. Kijk hier voor meer informatie.
 

TIJDSLOTEN EN TICKETS

Moet ik een tijdslot boeken? 
Om de drukte in het museum zo goed mogelijk te reguleren, houden wij de tijdsloten voorlopig nog in stand. Er is een beperkt aantal tickets aan de kassa verkrijgbaar. Om er zeker van te zijn dat je het museum kunt bezoeken, kun je hier een ticket reserveren. Ook als je Vriend van het museum bent of houder van een Museumkaart, Rembrandtpas of Vriendenloterij VIP-Kaart is het aan te raden om een tijdslot te reserveren. 


Het lukt me niet om online te reserveren. Kan ik ook via de telefoon tickets bestellen?
Voor vragen kunt je maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur en in het weekend van 09:00 tot 15:00 uur contact opnemen met Ticketteam via 0252 707588 of servicedesk@ticketteam.nl.


Kan ik in het museum tickets kopen? 
Er is een zeer beperkt aantal kaarten per tijdslot beschikbaar bij de kassa, koop je dagticket(s) via deze pagina. Wij raden je aan om voorafgaand aan je bezoek een tijdslot te reserveren om zeker te zijn van je bezoek aan het museum.


Moet ik als ik Museumvriend ben, of in het bezit ben van een Museumkaart, VriendenLoterij VIP-kaart, Rembrandtpas, Ooievaarspas, Rotterdampas of ICOM-kaart ook een ticket reserveren?
Ja, ook als je Vriend van het museum bent of houder van een Museumkaart, Rembrandtpas of Vriendenloterij VIP-Kaart is het handig om een tijdslot te reserveren. Er is een zeer beperkt aantal kaarten per tijdslot beschikbaar bij de kassa, koop je dagticket(s) via deze pagina.


Kan ik een rondleiding boeken / met een groep het museum bezoeken?
Ja, dat kan. Neem hiervoor contact op met de afdeling Reserveringen via reserveringen@kunstmuseum.nl.


Kan ik een combi-ticket Fotomuseum/ KM21 en Kunstmuseum reserveren?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. Wel kunt u aansluitend aan uw bezoek aan het Fotomuseum en KM21 een tijdslot reserveren in Kunstmuseum Den Haag via www.kunstmuseum.nl/tickets.


Ik heb een ticket gereserveerd, maar ik ben ziek. Kan ik mijn ticket omboeken/annuleren?
Natuurlijk kan dat. Je kan via 0252-707588 of servicedesk@ticketteam.nl kosteloos je reservering omboeken.
 

MIJN BEZOEK

Moet ik een coronapas tonen als ik het museum wil bezoeken?
Het scannen van de coronapas is sinds 25 februari 2022 niet meer nodig. Heb je verkoudheidsklachten, blijf dan thuis.


Moet ik in het museum een mondkapje dragen? 
Het dragen van een mondkapje is niet meer verplicht.


Zijn er ook tentoonstellingen of collectie-onderdelen niet te zien?
Alle tentoonstellingen en collectie-onderdelen zijn gewoon te zien.


Ik wil alleen KM21 of het Fotomuseum bezoeken. Kan dat? 
Ja, je kan zelf kiezen welk museum je bezoekt. Je kan ook beide musea bezoeken.


Kan ik gebruik maken van de garderobe en de kluisjes?
Jassen kunnen opgehangen worden aan de haakjes in de onbewaakte garderobe. Omdat de jassen ver uit elkaar moeten hangen, is er een zeer beperkte capaciteit. Neem dus zo min mogelijk jassen en tassen mee. Tassen tot A4-formaat kan je meenemen in het museum. Je kan je jas of tas ook in een kluisje opbergen, maar ook hiervoor geldt beperkte beschikbaarheid. Tegen een borg van €2 kan je bij de kassa een gereinigde sleutel voor een kluisje halen. De lockers en sleutels worden na gebruik gereinigd.


Zijn er horecagelegenheden waar ik iets kan drinken of eten?
Restaurant Gember is geopend. Het Grand Café in de Tuinzaal van het Kunstmuseum en het terras van Café Berlage zijn ook geopend. 


Zijn de toiletten geopend? 
Ja, onze (invaliden)toiletten zijn geopend. Deze vind je bij onze kassa via de trap of lift naar beneden.


Zijn er op dit moment activiteiten voor kinderen?
We zijn de activiteiten voor kinderen weer aan het opstarten. Zo is er een doe-blad – inclusief potlood - beschikbaar bij de kassa. 


Is de museumwinkel geopend?
Een beperkt aantal tentoonstellingscatalogi, fotoboeken en fotokaarten is te koop bij de kassa in het entreegebied. Dit aanbod is beperkter dan voorheen en ligt uitgestald op een meubel direct naast de kassa. Je kan je aankoop afrekenen bij de kassamedewerker. Betaling kan alleen met mobiel of pin.

Kan ik het museum bezoeken als ik slecht ter been ben of in een rolstoel zit?
Natuurlijk kan dat! Lees hier meer over toegankelijkheid.