Rineke Dijkstra portretteerde Huppert speciaal voor deze presentatie in de intimiteit van haar huiskamer. Isabelle Huppert steelt de show in meer dan tachtig internationale films door wereldberoemde regisseurs als Jean-Luc Godard, Claude Chabrol, Michael Haneke en Benoît Jacquot. Geldt zij in het begin van haar carrière nog als een Frans icoon, ondertussen heeft ook de rest van de wereld haar omarmd als een van haar meest intrigerende actrices. Al vanaf het vroege begin van haar loopbaan, rond 1974, poseert deze mysterieuze vrouw ook graag voor de lens van de fotocamera. Imponerende namen uit de fotojournalistiek en modefotografie worden in de unieke overzichtstentoonstelling in het Fotomuseum afgewisseld met die uit de film - en theaterfotografie en de videokunst. Ondanks dat kunstenaars als Joel-Peter Witkin, Guy Bourdin en Roni Horn een en dezelfde vrouw portretteren, slagen ze er stuk voor stuk in steeds een ander aspect van Hupperts veelzijdige persoonlijkheid te vangen. Huppert ziet zichzelf als een onbeschreven blad, waar iedere regisseur dan wel fotograaf zijn eigen invulling aan kan geven. Van lolita, grande dame, vamp tot de onschuld zelve: Isabelle Huppert verandert, zoals een goede actrice betaamt, voor de camera moeiteloos van gedaante. Ondanks deze verscheidenheid aan ‘poses’, legt elke foto echter wat van haar karakter bloot. Telkens opnieuw valt te ontdekken dat Huppert kracht en energie verenigt in een melancholische oogopslag en wordt de spanning tussen Hupperts privé-persoon en haar publieke imago voelbaar. Bij de tentoonstelling is een rijk geïllustreerde catalogus verschenen met teksten van onder anderen Susan Sontag en Elfriede Jelinek (Prijs € 27,75). Van 15 maart tot en met woensdag 11april 2007 organiseerde Filmhuis Den Haag het retrospectief Homage à Isabelle Huppert met in totaal zeventien films met Huppert, waaronder de Nederlandse première van haar nieuwste film Nue propriété van Joachim Lafosse. Het retrospectief rouleerde eveneens langs acht andere grote filmtheaters in het land.