Fotomuseum Den Haag en GEM, museum voor actuele kunst, zijn tijdelijk gesloten. Aanleiding hiervoor is een verbouwing van het pand waarin beide musea zijn gevestigd. Het Fotomuseum wordt uitgebreid om een nog aantrekkelijker aanbod te kunnen programmeren. GEM blijft een belangrijk podium voor hedendaagse kunstenaars. Op zaterdag 17 december gaan de deuren weer open en presenteert het Fotomuseum Den Haag onder andere een groots oeuvreoverzicht van de legendarische Magnumfotograaf Werner Bischof (1916-1954) ter gelegenheid van zijn honderdste geboortejaar, en de eerste Nederlandse solotentoonstelling van Lara Gasparotto. GEM opent met een eerbetoon aan Sol LeWitt. Het naastgelegen Gemeentemuseum Den Haag blijft gewoon open.